טיול בעקבות התותים

קובי פינקלר No Comments on טיול בעקבות התותים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רכס הכרמל נמצא בימים אלו של תחילת האביב והשרבים בשיא פריחתו. רקפות מבצבצות תחת כל סלע רענן, כלניות אדומות והרבה צהוב. שילוב נפלא.

אבל ישנו עוד משהו מתוק, טעים וגם כזה שממנו ניתן לקטוף ולייצר פשוט נייר. הלכנו הפעם בעקבות התות. כן אותו פרי אדום ומתקתק שאותו בניגוד לפרחי הבר מותר ואפילו צריך גם לקטוף, גם לאוכל וגם מעץ שהוא אלינו מיפן הרחוקה, גם לייצר. לא סתם ייצור. ייצור של נייר אמיתי ויפה.

תחילה לתות השדה.

בכניסה לקבוץ הותיק גן שמואל בפאתי העיר חדרה, על אדמה הוקמו לפני כשלוש שנים תשע חממות לגידול, קטיף ולימוד על התות. קם לו יהודי טוב, תושב האזור והחליט שצריך לעשות גם מעשה טוב גם ללמד על התות וגם להעסיק אנשים עם מוגבלות.

בשדה חקלאי לגידולי תות שדה, פטל ונוריות, נכנסת משפחה, צופה בסרט מושקע על התות, לומדת על דרכי האבקתו דרך דבורות הבמבוס, גם קוטפת, גם יוצרת ואפילו טועמת תות טבול בשוקולד חם.
שדה תותים נקי
אפילו השם הוא מיחוד רוח שתות, רוח של אנשים, רוח של אוירה, טעם והרבה אווירה אחרת. במקום תשעה גידולי תות שדה ממבחר זנים מובחרים וטעימים במיוחד, כולם פיתוח ישראלי גאה.

ברוח שתות מגדלים תותים במגוון שיטות משולבות כגון מצע מנותק, מיחזור מים, 100% הדברה ביולוגית ושימוש בכוורות דבורים לצרכי האבקה, מתוך מחויבות אקולוגית לשמירה על הסביבה.

וברוח העשייה הקהילתית, עליה סיפרנו, עובד במקום צוות מסור ונפלא של 6 מדיירי בית אקשטיין.
במקום ,פעילות חווייתית לילדים ומבוגרים וכל מבקר זוכה להדרכה והסבר על גידול תות השדה והדרך הנכונה לקטיף עצמי. אם חשקה נפשכם גם בקטיף נוריות, גם זו דרך יפה להרגיש שאתם חקלאים לשעה.
מכאן נעשה דרכנו לתות נוסף. לא זה שאותו אוכלים אלא דווקא זה שממנו מייצרים.

 

עץ תות נייר

זאת לדעת. קליפת ענפי התות הצעירים הינה בעלת סיבים ארוכים וחזקים המשמשים לייצור נייר משובח.
נסיעה קצרה למדרחוב בזיכרון יעקב ( כבר שווה את הנסיעה) לרחוב המייסדים 39 תוביל אותנו לסדנא ייחודית בארץ, לייצור נייר. אחרי שהיינו חקלאים לשעה, נהיה עתה ייצרני נייר.

בפתח המקום, עץ תות הנייר בלשון העברית או קוזו בלשון היפני.
תות ניר

בתוך חצר קסומה בלב המדרחוב הציורי בזיכרון יעקב, חוויה ייחודית, בה תכירו ותחוו את סודות הכנת הנייר. כל אחד יכול. יושבים סביב שולחן העבודה ומיד ניגשים בעזרת המדריך ובעל המקום לעבודה.
מקלפים, טוחנים, לשים, דופקים בפטיש עץ, מעסים, מייבשים ואחרי כשעה יש להם דף נייר איכותי ומשובח. הנאה אמיתית. . כן. ניתן גם לקשט בפרחים ועלים והיצירה מושלמת

איך מגיעים?

לרוח שתות- נוסעים בכביש 65 בכניסה לגן שמואל ומיד פונים למגרש החניה. לעץ תות נייר- מדרחוב זיכרון יעקב , רחוב המייסדים 39



0 תגובות